31 mar. 2013

Talkupy UBB!

Am aflat de evenimentele de la UBB Cluj de pe Facebook. Nu le spun întîmplător evenimente, chiar aşa a fost vestea, că la Cluj se întîmplă ceva. Am ajuns pe privesc.eu unde am văzut ceva ce m-a lăsat cu gura căscată: nişte adulţi discutau civilizat şi responsabil încercînd să înţeleagă ce li se întîmplă lor, universităţii lor şi învăţămîntului superior românesc. Mi s-a părut uluitor şi reconfortant. Ce am văzut eu la început era o înregistrare din 27 martie pe care n-o mai găsesc. Ca să vă faceţi o idee includ transmisia din 28 martie:


După cîteva zeci de minute de urmărit discuţii am încercat să văd cum s-a ajuns aici. Am găsit o relatare a felului cum a început toată tărăşenia. Indiferent de posibilul parti pris, posibil pentru că e singura sursă consultată, reies clar două lucruri. Primul este că s-a încercat cenzurarea unei activităţi studenţeşti şi s-a mers pînă la a brusca persoane. Cîh. Al doilea e că a venit poliţia, care nu a fost fost chemată de studenţi şi care a intrat la liber în universitate ca în cazarmă. Aveţi imaginea: studenţii stăteau afară şi poliţaii înăuntru. Şi mai cîh.

Între timp se pare că administraţia UBB a revenit la sentimente mai bune şi a consimţit la discuţii. Păcat de ezitări, au ratat ocazia unei prime opţiuni inteligente.

Ar fi firesc ca după asta prefectul să primească un şut în cur de la ministrul de interne. Sînt optimist. Poate ar fi mai rezonabil să mă aştept să se găsească în tot guvernul un om cu respect de carte care să recunoască în public că îi e ruşine de ce s-a întîmplat. Dar poate că abea cînd pomenesc de "ruşine" şi de "respect de carte" la guvern sînt prea optimist.

Mie îmi place mult ce fac oamenii ăia acolo. Le ţin pumnii, şi sper din tot sufletul să rămînă aşa serioşi cum i-am văzut şi departe de sindicalisme ieftine. Şi poate nu insistă prea tare pe partea cu occupy, nici nu sună bine şi nici nu prea seamănă cu ce fac ei acolo.

.j